#10 communicatie toolkit

Een gevleugelde uitspraak is: be good and tell it. Het is nooit verkeerd om te vertellen hoe goed je bent, maar nog veel beter is het om andere mensen dat te laten doen. Eenduidig en in heldere taal. Dat vraagt om universele richtlijnen en formats. Wij helpen organisaties en merken met het opzetten van een communicatie toolkit. Met zo’n toolkit kunnen (communicatie)medewerkers of externe bureaus, lokaal en internationaal, zelf aan de slag. Het biedt richtlijnen aan de vorm, inhoud en timing van verschillende communicatiemiddelen. Het is een methodische aanpak waarmee je de kans van slagen op positieve resultaten vergroot. Zo geeft de toolkit inzicht in de campagnestrategie, doelstellingen, kernboodschappen, storylines, quotes, gewenste mediadoelgroepen en PR-aanpak. Ook vind je vaste formats en do’s en don’ts. Een communicatie toolkit is onmisbaar voor elk bedrijf met een communicatieafdeling.

Meer weten over de mogelijkheden van een communicatie toolkit? Neem contact met ons op.

Wil je advies over alignment van de communicatie?
Dan bellen wij je.