case

Storytelling campagne C&A

storytelling-campagne-CA-1.jpg

De case

Modeketen C&A opent de eerste flagship store met een compleet nieuw winkelconcept in het pand aan het Damrak in Amsterdam. Vijf verdiepingen en maar liefst 4700 vierkante meter winkelvloer telt de nieuwe flagship store in het klassieke nieuwe winkelgebouw op de prominente locatie. Hier draait het om beleving en inspiratie. C&A heeft gekozen voor een modern, open en ruimtelijk interieur waar de collectie en het tonen van de mode statements volledig tot hun recht komen. Zo wordt er met uitzondering van het souterrain gebruik gemaakt van de inval van daglicht en dat zorgt voor een aangename atmosfeer. Hoe kunnen we met een geïntegreerde storytelling campagne de C&A flagshipstore onder de aandacht brengen bij consument én pers?

De aanpak

Voor deze gelegenheid introduceert C&A ‘Today’s Look is Amsterdam’, een campagne geïnspireerd op de stad Amsterdam. Voor de campagne zijn bekende mode-influentials zoals Bastiaan van Schaik, Jetteke van Lexmond, Hilmar Mulder (hoofdredacteur Libelle), Eve Tomaszewski (styliste Grazia) en Amanda van Effrink (Fashionchick) gevraagd outfits samen te stellen geïnspireerd op bekende Amsterdamse locaties. Van een dagje Vondelpark tot een avondje Concertgebouw. De beelden en verhalen zijn vervolgens gebruikt in alle media, van outdoor tot online én in PR. Daarmee is een geïntegreerde storytelling campagne gemaakt, waarbij C&A’s nieuwste collectie en de stad Amsterdam centraal staan.

De C&A flagshipstore wordt met een ‘daybreaker’ ontbijt aan meer dan 85 journalisten en influentials gepresenteerd. Modellen tonen de gekozen looks van de bekende mode-inflluentials. Een bekende fashion DJ in combinatie met een violiste zorgen voor een muzikale omlijsting van het evenement.

De grand opening voor de consument staat gepland in de late namiddag. De bezoekers worden geactiveerd via promotieteams. Op dezelfde dag valt bij Amsterdammers een brochure op de deurmat me volop aandacht voor de opening. De eerste paar honderd bezoekers in de rij ontvangen een shoptegoed van 10 tot maar liefst 250 euro. Een kwartier voor aanvang staat het zwart van de mensen. Meer dan 700 man tellen mee af tot aan het moment van de opening. C&A medewerkers voren een klappende erehaag voor het binnenstromend publiek. Een fantastisch kippenvelmoment!

Concept en executie : Eigen Fabrikaat, Linden & Barbosa en Event Department