Feedback

case

Storytelling Beemster kaas

beemster_05.jpg

De case

Voor boeren is het elk jaar weer spannend wanneer de koeien weer de wei in gaan. Er wordt van dag tot dag bekeken of de koeien naar buiten kunnen om te grazen van het malse voorjaarsgras. Daar genieten de koeien zichtbaar van. Ze zorgen voor gezondere en lekkere melk. De melk die ze in de weken na weidegang geven heeft een bijzondere smaak. Daar wordt met veel zorg echte Beemster Graskaas van gemaakt. Een lekkere frisse kaas met extra vitamine A. Beemster Graskaas is maar vier weken in het jaar verkrijgbaar.

Dit verhaal over blije koeien en het proces van gras tot weidegang tot graskaas verdient extra aandacht! Het helpt mensen om keuzes te maken en bewust te consumeren.

De aanpak

Linden & Barbosa werkte het verhaal verder uit met onderzoeksfeiten en vroeg experts, zoals een dierenarts en een veehouder om het te onderbouwen. Diverse middelen zijn ingezet om het verhaal aan media en food influencers te vertellen. Van persberichten en nieuwsvideo tot infographic. Het sluit af met een graskaasproeverij voor media en food influencers. De graskaasproeverij stond volledig in het teken van de foodtrend Farm-to-Table. Mark Paauw, manager veehouderijzaken vertelde samen met de kaasmeester het echte Beemster kaas verhaal. Foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food vertelde over de trend Farm-to-Table.

De storytelling campagne is te zien en te horen via radiocommercials, advertenties en de social kanalen van Beemster kaas.