Feedback

case

Nieuwe collectie van Sarenza

De case
Het Franse Sarenza groeide de afgelopen jaren uit tot grootste schoenenwinkel van Europa. Op Sarenza.nl staan inmiddels zo’n 725 merkendamesschoenen, herenschoenen, kinderschoenen en tassen. De online retailer lanceert een nieuwe lente- en zomercollectie, een mooie aanleiding om met uiteenlopende doelgroepen in gesprek te gaan en tevens een goed moment voor de CEO om naar buiten te treden, kennis te maken met de Nederlandse media en zijn visie te geven op de ontwikkelingen in de markt van online verkoop.

De aanpak
Startpunt van de door ons uitgestippelde contentstrategie is een dataonderzoek naar schoenenrituelen in alle Europese landen waar Sarenza actief is. Dit om enerzijds beter in de klantbehoefte te kunnen voorzien en anderzijds relevante content te creëren. Gecombineerd met het succes van Sarenza in Nederland ligt er nu een goed inhoudelijk verhaal voor één-op-één-interviews met de CEO, die hiervoor speciaal komt invliegen. Voor journalisten en bloggers organiseren we een persdag om de nieuwe lente- en zomercollectie te komen bekijken. Dertig van hen zien een presentatie van de CEO over de trends voor komend voorjaar en de zomer en worden ondergedompeld in zijn visie op de online retail. Daarnaast presenteren we de resultaten van het Europese onderzoek naar schoenrituelen. Fraai verwerkt in een infographic. Op de social-mediakanalen van Sarenza wordt live verslag gedaan van het evenement. De journalisten en bloggers gaan naar huis met veel nieuwe informatie, foto’s van het evenement met onderschriften, een lookbook en trendpresentatie.