Feedback

case

Merkidentiteit No Excess

Thumbnail.jpg

De case

No Excess is een Nederlands kledingmerk in casual mannenmode en wordt verkocht via 1.500 verkooppunten in 15 landen, zowel binnen als buiten Europa. Door het groeiende succes heeft No Excess de behoefte om proactief over het merk te communiceren richting media, afnemers en consument. Daarmee kwam ook gelijk de vraag, wat gaan we exact vertellen? Waar staat het merk nou écht voor? En hoe gaan we dat vervolgens vertalen in relevante content?

De aanpak

We zijn van start gegaan met het ontwikkelen van een Merkpaspoort voor No Excess: het DNA van het merk op één A4’tje! Onmisbaar voor wie duidelijk en vooral consistent wil communiceren. In het Merkpaspoort is alle belangrijke merkinformatie van No Excess verwerkt. Van kernwaarden, producten, de markt, de verschillende doelgroepen en de gewenste respons tot en met de belangrijkste unique selling points. Samen met No Excess is Linden & Barbosa in verschillende werksessies op zoek gegaan naar de belangrijkste kernbeloften, de bewijsvoering ervan en hét verhaal achter No Excess. Nu heeft No Excess een tool die ervoor zorgt dat alle activiteiten en initiatieven met betrekking tot merkcommunicatie op één lijn liggen.

Vervolgens hebben we een brainstormsessie georganiseerd waarbij we de verdieping hebben gezocht in de emotionele eigenschappen van No Excess. Naast functionele eigenschappen (kleding zit comfortabel e.d) kan je als organisatie ook op emotioneel vlak binding zoeken met je doelgroep voor een stukje identificatie. In de brainstorm is gezocht naar de invulling van de emotionele eigenschappen in tekst en beeld.