case

Aftrap kleurtrends AkzoNobel

De case
AkzoNobel, de grootste fabrikant van verven en coatings, doet structureel onderzoek naar maatschappelijke, economische en designtrends. Onder het thema ‘De magie van het gewone’ wordt het trendboek ColourFutures 2015 in Amsterdam gepresenteerd. Dat event is tevens de wereldwijde aftrap van een reeks perspresentaties. Maar hoe komen deze kleurtrends in de mindsets en op de agenda van influentials, media en publiek?

De aanpak
Linden & Barbosa adviseert over de communicatieaanpak rond het trendrapport en het trendboek. We kiezen voor het trendy Hôtel Droog, richten vijf verschillende lifestyle-settings in en visualiseren zo de belangrijkste trends. We nodigen pers en influentials uit. Ruud Joosten (managing director AkzoNobel Decorative Paints) en Heleen van Gent (creative director Aesthetic Center) geven in deze settings een presentatie over mondiale trends en het effect ervan op kleur.

Het trendonderzoek, de aanwezige gesprekspartners en de lifestyle-settings vinden gretig aftrek onder de circa dertig journalisten en bloggers uit binnen- en buitenland. Ook de social media-kanalen van AkzoNobel worden ingezet om de content verder te verspreiden.