case

Herpositionering Frank’s Smoke House

FranksSmokeHouse2.jpg

De case
Hoe kom je erbij om wilde zalm uit Alaska naar Nederland te halen? Wat bezielt je om in de stad een rokerij te beginnen? Het is alweer twintig jaar geleden, wanneer Frank Heyn in Amsterdam een winkeltje met een rokerij begint waar hij op ambachtelijk en topkwaliteitsniveau zalm rookt. Net zoals de wilde zalm zwom hij tegen de stroom in.

Inmiddels is Frank’s Smoke House een begrip binnen de horecabranche. De winkel en groothandel zijn uitgebreid met een restaurant met ambachtelijk gerookte producten uit eigen rokerij.

Deze uitbreiding van Frank’s Smoke House vroeg om een herpositionering. Want waar staat het merk nu voor? Wie zijn de doelgroepen? En waarom zouden zij naar Frank’s Smoke House gaan? Het management worstelde met deze vragen en vroeg advies aan Linden & Barbosa.

De aanpak
Wij stelden voor een merkpaspoort te maken, via een pragmatische ‘snelkookpan’ aanpak. Het merkpaspoort is het DNA van een merk op één A4’tje. Het omschrijft onder andere de kernbeloften en de bewijsvoering ervan. Oftewel de belangrijkste boodschappen voor communicatie en marketing. De basis voor het creëren van relevante content. Het merkpaspoort zorgt ervoor dat alle activiteiten en initiatieven met betrekking tot het merk op één lijn liggen. Een onmisbare tool voor elk bedrijf, dat zijn merk wil versterken.

"De sessie bij Linden & Barbosa is voor ons heel verhelderend geweest. We waren onze identiteit een beetje kwijt geraakt, maar hebben nu weer focus op wie we zijn en waar we naar toe willen. We gaan een paar kleine aanpassingen doen in onze uitstraling en bedrijfsvoering. Daarna gaan we het communicatieplan in gang zetten. Looking forward!”, aldus Frank Heyn, oprichter Frank’s Smoke House.