case

Contentkalender voor Allianz Global Assistance

De case
Allianz Global Assistance bestaat al ruim vijftig jaar en geldt tegenwoordig als grootste reisverzekeraar en hulpverlener ter wereld. Het motto? Voor elk reisdoel een passende verzekering. Het bedrijf wil een heldere communicatiestrategie waarbij alle facetten van ‘how can we help’ worden belicht.

De aanpak
Onze aanpak begint met een analyse van wereldtrends. Die vertalen we vervolgens naar consumententrends op het gebied van reizen en recreatie. De werkwijze die we daarbij hanteren is het organiseren van een creatieve workshop. Onder leiding van een brainstorm facilitator gaan we op zoek naar kansen voor communicatie, branding en PR. Die ideeën slaan de brug tussen trends en daily business. Ook leidt de workshop tot een paar verhaallijnen en thema’s die de merkbelofte van Allianz Global Assistance onderstrepen. Eén van de verhaallijnen is de beruchte zwarte zaterdag, als de wegen in Duitsland en met name Frankrijk zijn volgepakt met auto’s van vakantiegangers. We nodigen een journalist van dagblad Spits uit voor een exclusief kijkje achter de schermen van de alarmcentrale. Zowel de medische hulpverlening als de voertuighulpverlening komen hierbij aan bod. De krant kan, op voorwaarde dat de privacy wordt gewaarborgd, meeluisteren en kijken hoe de centrale te werk gaat. Dat resulteert in een mooie spread in Spits.

Aanvullend op de alarmcentrale in Nederland stationeert de hulpverlener in het hoogseizoen Nederlandse monteurs rond de drukke internationale verkeersknooppunten. Linden & Barbosa nodigt persbureau ANP uit een dag op één van de servicepunten van Allianz Global Assistance in Frankrijk mee te lopen. Storytelling pur sang. Het artikel met achtergrondinformatie over het servicepunt van Allianz Global Assistance in Narbonne wordt aangevuld met een top 5 van meest opmerkelijke meldingen die binnenkomen op de alarmcentrale. En niet zonder resultaat. Het sfeerverslag is onder meer te lezen op bekende nieuwssites als telegraaf.nl, volkskrant.nl, hartvannederland.nl en nu.nl.