case

Miljoenenpubliek voor App de Vakantiedokter van Zilveren Kruis 

App_de_Vakantiedokter.jpg

Meer dan honderdduizend Nederlanders nemen de dokter mee op vakantie. Met App de Vakantiedokter heb je de huisarts in je broekzak. Hoe kunnen we een app in korte tijd populair maken? Dat kan met een goed uitgedachte communicatiestrategie. De bureaus Greenberry, FHV BBDO en Linden & Barbosa werken samen in opdracht van Zilveren Kruis. De gezamenlijke inzet van paid, owned en earned media levert een miljoenenpubliek op voor de app.

Een ontstoken oog, duizeligheid, buikgriep, huidirritatie, een zonnesteek of muggenbeet. Veel Nederlanders krijgen wel eens ergens last van op de camping in Frankrijk of aan het hotelzwembad in Spanje. Ongeveer één op de vijf landgenoten wordt op vakantie geveld door ziekte of een kwaaltje. Voor wie snel wil overleggen met een medisch expert uit Nederland is er App de Vakantiedokter. Gratis, voor iedereen.

De aanpak

De campagne wordt aangejaagd door radio, online en PR. Het succesverhaal van App de Vakantiedokter gekoppeld aan de wereldwijde trend van E-health levert publicaties en items op in media als Nu.nl, AD, Metro en RTL Boulevard. Binnen no-time staat de app op nummer een van meest gedownloade apps. Daarnaast brengt een selectie van social explorers en influencers de app onder de aandacht bij hun volgers. Zo delen cabaretier Howard Komproe, DJ Lady Bee en modeblogster Linsey Sijmons vrolijke korte video’svan hun ‘koffer inpakmoment’.

Sinds de lancering is de app meer dan 100.000 keer gedownload. De app blijkt een groot succes: elke dag worden er 75 vakantiegangers bijgestaan. De app wordt wereldwijd in meer dan 160 landen gebruikt, van België tot Cambodja. De app is gratis verkrijgbaar in de App Store en Play Store.