Feedback

nieuwsbericht

Zo maken we van POINT een sterk merk

Point-Nieuwsflits.jpg

Hoe wisselen ziekenhuizen, huisartsen en andere zorgverleners met elkaar gegevens uit? Steeds vaker maken ze daarvoor gebruik van digitale tools. Zoals POINT, een digitaal transferplatform dat inmiddels al voor 36 ziekenhuizen, ruim 600 zorginstellingen en 2000 Nederlandse huisartsen onmisbaar is geworden. Mooie cijfers natuurlijk, maar de ambities van POINT reiken verder. Veel verder zelfs.

Competitieve markt

De vraag is alleen: hoe doe je dat in een over-competitieve markt waar de verschillen in performance niet altijd direct zichtbaar zijn? Allereerst door goed je merk neer te zetten. En dat is dan ook precies wat Linden & Barbosa voor POINT aan het doen is. We vertaalden de doelstellingen naar een strategisch plan waarmee de directie in ieder geval de komende drie jaar vooruit kan.

Merkpaspoort

Bij Linden & Barbosa geloven we sterk in de kracht van het merkpaspoort. Zo’n paspoort geldt als het DNA van een merk. Het omschrijft de belangrijkste veranderingen die het merk moet ondergaan om de gewenste positionering te bereiken. Hoe is dat beeld nu? En wat is het gewenste beeld dat de doelgroepen uiteindelijk van het merk moeten hebben? We begeleidden diverse branding-sessies die uiteindelijk hebben geleid tot een duidelijk merkpaspoort.

Relevante content

Met dat document als basis werkten we het communicatieplan uit. Wie ambitieuze doelstellingen heeft, zal immers volgens een duidelijk plan moeten werken aan de gewenste positionering. Voor POINT betekent dat onder meer het proactief benaderen van doelgroepen met relevante content. Interessant genoeg om naar te kijken, te lezen, te luisteren én – heel belangrijk! – te delen. Het gaat daarbij om verhalen die zowel informeren als inspireren en waarbij de kernboodschap van het merk een centrale rol speelt. Zonder het er al te dik bovenop te leggen uiteraard.

Contentkalender

De onderwerpen en verhaallijnen werkten we schematisch uit in een jaarkalender. Die vertaalden we vervolgens door naar middelen waarmee we nu de doelgroep kunnen bereiken. Klus geklaard? Nee, nog niet. Maar POINT heeft nu in ieder geval alle tools in handen om het eigen merk verder uit te bouwen. En wij helpen ze daar uiteraard graag bij.

Wil je meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.