Feedback

nieuwsbericht

Transavia is jarig en dat mag verteld worden

Transavia_50_jaar.jpg

‘Hier werken 2000 directeuren’ kopt Metro.‘Droombaan kwam uit via Transavia’, lezen we in het Haarlems Dagblad en ’50-jarige Transavia deelt stroopwafels uit’ zien we in verschillende reismedia. Alle publicaties hebben als actualiteit het 50-jarig bestaan van luchtvaartmaatschappij Transavia.

Met storytelling krijgt een merk aandacht. Verhalen geven betekenis en zin. Met gortdroge feiten kom je er niet. Mensen willen zich kunnen identificeren met een dienst of product. In verhaalvorm wordt informatie voor hen makkelijk behapbaar. Goede verhalen hebben een held, bijvoorbeeld een medewerker, specifieke dienst of bedrijf. En ze hebben emotionele lading. Het ultieme doel van storytelling is het verhogen van brand loyalty, wanneer andere mensen jouw verhalen doorvertellen.

Samen met Transavia bracht Linden & Barbosa de kunst van storytelling in de praktijk. Ons doel was door middel van verhalen aandacht te krijgen van zakelijke en vakantiereizigers.

We brachten in kaart via welke media we deze consumenten kunnen bereiken. We clusterden de media in landelijke, business, regionale, reis- en lifestyle media. Daarna bepaalden we per cluster welke verhalen en welke vertellers voor hen interessant zouden zijn. Om vervolgens de media persoonlijk te benaderen en de verhalen te pitchen.

De PR-aanpak bleek een groot succes. Mede door onze prettige en gelijkwaardige samenwerking met de communicatieprofs van Transavia realiseerden we in elk mediacluster minimaal een publicatie of item rond het jubileum. Dat Transavia 50 jaar bestaat en met een grote glimlach naar vele verschillende Europese bestemmingen vliegt, kan niemand zijn ontgaan.

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.