Feedback

nieuwsbericht

Toepassing merkstrategie Days Gone

Days-Gone-PS4-release-will-be-30-hours-long-and-not-the-zombie-game-you-think-701603.jpg

PlayStation stelde aan ons de vraag hoe wij de komende survival/adventure game Days Gone onder de aandacht kunnen brengen bij de media. De doelstelling was om de verhaallijn en de hoofdrolspeler naar voren te laten komen. De wezens in de game worden freakers genoemd en stormen met hordes op je af tijdens het spelen. Welke strategie hebben wij gebruikt om er voor te zorgen dat de verhaallijn en hoofdrolspeler het middelpunt zijn?

Door ons voornamelijk te richten op het survival aspect van de game hebben wij dit doel bereikt. Wij zijn met enthousiaste game-journalisten naar België vertrokken voor het Benelux preview evenement van Days Gone. Hier hebben zij niet alleen de game mogen testen, maar deze ook mogen voelen en beleven! Zo hebben de journalisten kunnen boogschieten, waren er survival activiteiten, en stonden er motoren in de game ruimte. Hierdoor traden de journalisten helemaal in de voetsporen van Deacon, de hoofdrolspeler van Days Gone!

IGN, een van Nederlands grootste gaming site, zei het volgende: ‘Het verhaal is het middelpunt van de game. Je zult meerdere cutscenes en flashbacks voorgeschoteld krijgen die je mee moeten slepen in de wereld van Deacon.’

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.