nieuwsbericht

Sesame Workshop zet wereldwijde campagne op ‘Wees lief voor elkaar’

Sesame-Workshop-Elmo1.jpg

Purpose marketing in de praktijk

Merken met een hoger doel voegen waarde toe aan de maatschappij. We noemen dit merken met een purpose. Zo heeft Sesame Workshop, de Amerikaanse non-profit media en educatieve organisatie achter het tv-programma Sesamstraat, als missie kinderen wereldwijd te helpen groeien in hun ontwikkeling om sterker te staan. Sesame Workshop bedacht de wereldwijde campagne ‘Wees lief voor elkaar’ en vroeg Linden & Barbosa voor de communicatiestrategie en PR-implementatie in Nederland.

Het doel van de campagne was mensen aansporen ook online lief tegen elkaar te zijn door een grapje te posten en vrienden vragen hetzelfde te doen met #verteleengrapje. Op advies van Linden & Barbosa trapte het roodharige personage Elmo, bekend uit Sesamstraat, de campagne in Nederland af. Hij werd de ambassadeur van de boodschap en bracht een bezoek aan NS Station Utrecht Centraal, ging door naar Schiphol en bezocht bekende influencers. Daar genoot hij samen met een aantal kindjes van het voorlezen en werden onderling de nodige grappen uitgewisseld. Elmo werd uitgenodigd in de studio van RTL Boulevard en was minutenlang lang te horen op Radio 538. Luisteraars belden in, vertelden grappen en lieten liefdevolle berichten achter.

Met zijn tour door Nederland bereikte Elmo miljoenen volwassenen en kinderen met zijn boodschap en zette een maatschappelijke beweging in gang… precies datgene waar merken met een purpose voor staan.

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij u.