Feedback

nieuwsbericht

Personal branding in de praktijk

PersonalBranding.jpg

Net als bedrijven en producten ben je als ondernemer, CEO, artiest en schrijver in je commerciële rol “een merk”. Je uitstraling, woorden en daden zeggen iets over jezelf. Hoe meer je je bewust bent van de manier waarop je communiceert en wat andere mensen van je te zien krijgen, hoe doelgerichter je dit in kunt zetten voor het versterken van jouw persoonlijke merk en de organisatie die jij vertegenwoordigt.

Communiceer je personal brand
Bij personal branding gaat het absoluut niet om het spelen van een rol. Er is geen voorgeschreven merk dat je moet zijn. Linden & Barbosa heeft al vaak met succes ‘het merkpaspoort’ toegepast op personen. We hebben CEO’s geholpen om hun persoonlijke merk helder te krijgen, in lijn met het corporate merk. Het paspoort helpt keuzes te maken om een consistent beeld neer te zetten. Het geeft richting om persoonlijke en zakelijke doelstellingen te behalen.

CEO profilering
Is het persoonlijke merk eenmaal helder, dan kan Linden & Barbosa het profiel van de CEO en zijn verhaal onder de aandacht brengen bij relevante media. Denk aan media als FD Persoonlijk, De Ondernemer, Sprout, Metro, LINDA of Harpers Bazaar. Zij publiceren profielen van mensen en zijn altijd op zoek naar bijzondere carrièreverhalen. Ook het tv-programma WNL op Zondag heeft elke week een ondernemer, politicus en persoon uit de media en cultuur te gast.

Het communiceren van je personal brand in de media kan bijdragen aan het realiseren van je persoonlijke en zakelijke doelstellingen. De professionals van Linden & Barbosa kunnen je er veel meer over vertellen.


Wil je meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.