Feedback

nieuwsbericht

Onze complimenten aan… Artis, NikkieTutorials en Stichting Aurore

Daklozen-project.jpg

Megaveel aandacht voor een merk. Opvallende videobeelden die honderdduizenden keren bekeken worden. Inhakers op de actualiteit. We zien het voorbijkomen. Werk van vakgenoten waarvan we denken ‘slim bedacht! Zij verdienen een compliment!

Linden & Barbosa stuurt complimenten aan:

In Frankrijk leven meer dan 140.000 mensen zonder vaste verblijfplaats. Stichting #Aurore bevordert hun sociale re-integratie. Na de sluiting van diverse winteronderdak plaatsen voor daklozen komen duizenden mensen opnieuw op straat te staan. Aurore grijpt deze actualiteit aan en komt met een confronterende postercampagne, waarbij luxe merken worden omgeturnd tot branded namen van daklozen. Slechts 1.000 posters worden opgehangen in Parijs. De enorme media-aandacht en online buzz zorgen voor een miljoenenbereik.

Miljoenen mensen kennen de #NikkieTutorials van YouTube. Filmpjes waarin de Nederlandse Nikkie de Jager in Amerikaans/Engels uitlegt en voordoet hoe je jezelf kunt opmaken. Haar video The Power of Make-Up krijgt aandacht in de populaire Amerikaanse ochtendshow Goodmorning Amerika. Wat haar een nieuw miljoenenpubliek oplevert wereldwijd. Dit illustreert maar weer eens hoe groot de impact en het bereik via social media kunnen zijn. Well done Nikkie!

De dagen lengen weer. #Artis laat via op gepaste wijze weten dat de dierentuin tot laat open is. Gedurende enkele dagen zwemmen vreemde, lichtgevende vissen in de grachten van Amsterdam. Artis’ eigen onderzoekers gaan op onderzoek uit. Na een aantal dagen, komen de vissen bij elkaar op de Wallen en vormen het lichtgevende woord Artis. In combinatie met een website en speciaal voor dit doel ontworpen fietsen werden vervolgens nieuwsgierige omstanders naar Artis gelokt. Met deze creatieve PR-stunt brengt de dierentuin de aangepaste openingstijden onder de aandacht. 

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.