Feedback

nieuwsbericht

Merkbeleving met een persevenement

Sarenza_breakfast.jpg

Een persevenement is een belangrijk onderdeel van de content strategie van een merk. Bij een evenement kun je een boodschap persoonlijk overbrengen aan journalisten en influentials, waarmee je zowel je merk als je mediarelaties versterkt. Voor media is dit de ultieme manier om relevante informatie en beelden te verzamelen voor artikelen, posts of tv-items en een gevoel te krijgen bij het merk. Afgelopen maanden organiseerde Linden & Barbosa een aantal persevenementen voor verschillende opdrachtgevers. Bij het bedenken van de invulling van een evenement wordt nauw in de gaten gehouden dat aansluit bij de merkwaarden en leidt tot relevante exposure. Een aantal recente voorbeelden:

Een voorproefje op de winter met C&A

C&A wilde de nieuwe herfst- en wintercollectie op een bijzondere manier onder de aandacht brengen bij redacteuren, stylisten en influentials. Linden & Barbosa bedacht samen met C&A een intiem persdiner, van concept- tot uitvoerfase. De merkwaarden inspirerend, toegankelijk en fashionable werden de pijlers voor het evenement. Met een prachtig gedecoreerde loft in hartje Amsterdam, een heerlijk 3-gangendiner en een hebberigmakende modecollectie zijn de merkwaarden tastbaar gemaakt. Meer dan 40 media waren aanwezig, wat resulteerde in flinke (online) aandacht én een verhoging in het aantal productaanvragen voor aankomende producties die binnenkort in de modebladen te zien zijn.

Sarenza blijft bij zijn leest

Dat Sarenza “serious about shoes” is, is bekend. Ter introductie van de nieuwe herfst-/wintercollectie werd Sarenza ook “serious about breakfast”. Redacteuren en stylisten werden verwelkomd met een ontbijt in een schoenenhemel waar ze de nieuwe collectie konden bekijken. Een goed moment voor de CEO van Sarenza, Stéphane Treppoz om naar Nederland te komen en vak- en nieuwsmedia te woord te staan over het aanhoudende succes van Sarenza en zijn toekomstvisie op de branche. Door een kleinschalige setting én een persoonlijke uitnodigingstraject is de collectie met groot enthousiasme ontvangen en online terug te vinden bij vele influencers. Daarnaast was het succesverhaal van Sarenza paginagroot te lezen in De Telegraaf, op FashionUnited en in Schoenvisie.

PlayStation Horizon Zero Dawn exclusief kijkje bij grootste Nederlandse mediaproductie

Op het hoogste niveau games ontwikkelen doet maar één studio in Nederland: Guerrilla Games. Zij introduceerden Horizon Zero Dawn, een game exclusief voor PlayStation 4. Aan Linden & Barbosa de opdracht het groots te maken in Nederland bij mainstream media. De nadruk is gelegd op de omvangrijke productie, de lokale relevantie en de interessante woordvoerders. Een eerste stap werd gezet tijdens een evenement, wat plaatsvond bij Guerrilla Games in Amsterdam. Media kregen hier de mogelijkheid om de game voorafgaand aan de release te ervaren en de makers te interviewen. Een select groepje mocht de studio bezoeken voor een exclusief kijkje in de keuken bij de grootste Nederlandse mediaproductie ooit. De Volkskrant, Het Parool, De Telegraaf en NRC plaatsten uitgebreide achtergrondartikelen in de week van de release. Specialized media publiceerden interviews en recensies welke zeer goed zijn ontvangen. Ook het NOS journaal en RTL Boulevard besteedden uitgebreid aandacht aan de game.

Wil je meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.