nieuwsbericht

Meerlanden vraagt Linden & Barbosa voor corporate story

Meerlanden.jpg

“We doen zo veel, maar wat is nou ons verhaal?” Met deze vraag, kwam Meerlanden bij Linden & Barbosa terecht. De organisatie had behoefte aan een aanscherping van de positionering, die de basis vormt voor ‘the story to tell’. Een eenduidig verhaal dat duidelijk maakt waar Meerlanden voor staat, wat simpel uitgelegd kan worden en waar medewerkers trots op kunnen zijn.

Schone en veilige samenleving

Meerlanden is een grondstoffen en energiebedrijf dat gelooft in een samenleving zonder afval, maar mét grondstoffen die na hergebruik en recycling als nieuwe producten worden teruggebracht in de kringloop. Maar er is meer wat Meerlanden doet. Van inzamelen en verwerken van afval, ongediertebestrijding, straatreiniging, recycling, beheer van de openbare ruimte en gladheidbestrijding tot het geven van werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Werkvorm op maat

De kennis over Meerlanden en de stakeholders bij het eigen team is ruim aanwezig, daarom kozen we voor een interactieve teamsessie met directie, management en communicatie. Met onze op maat gemaakte werkvorm brachten we de belangrijkste diensten en unieke eigenschappen in kaart en gingen we op zoek naar de bovenliggende kernbeloften. Zo hebben we verschillende medewerkers gevraagd wat Meerlanden voor hen betekent en dat verwerkt in een video en hebben we tijdens de sessie met een radioreporter interviews gehouden over het merk Meerlanden.

Corporate story

Na vier uur intensief werken, hadden we de Why, How en What van Meerlanden omschreven en kon het unieke verhaal van Meerlanden worden opgesteld. Deze corporate story vormt de basis voor het creëren van relevante content die altijd in lijn is met de strategische bedrijfs- of merkdoelstellingen. Iedereen was trots op het resultaat.

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij u.