Feedback

nieuwsbericht

Kinderen willen robots en interactieve knuffels: met trends in de publiciteit

Zoomer_Chimp_Zapplive.jpg

Dé grote speelgoedtrends tijdens de feestdagen zijn robotisering en interactiviteit: van een minirobot waarmee kinderen leren programmeren tot de pluchen knuffel die terugpraat. Globale trends en consumententrends vormen vaak de basis voor verhaallijnen die je kunt verspreiden onder de doelgroep. Media zijn onder andere geïnteresseerd in producten of innovaties die aansluiten bij trends. Speelgoedfabrikanten, Spin Master en MGA Entertainment kregen het advies van Linden & Barbosa om op trends mee te liften bij de productie-introductie van hun nieuwste speelgoed: Mirconoid, Zoomer Chimp, Hatchimalls en My First Baby Annabel.

Robotisering is de belangrijkste trend in speelgoedland dit jaar. Zo bracht Linden & Barbosa de Micronoid en Zoomer Chimp, de robotaap van Spin Master, onder de aandacht bij verschillende nieuwsredacties door de nadruk te leggen op de technische en geavanceerde elementen waarmee kinderen spelenderwijs leren bouwen én programmeren. Na de koelkast, de energiemeter en de wasmachine wordt nu ook speelgoed steeds interactiever, zo concludeerde de Amerikaanse Toy Industry Association in een onlangs verschenen trendrapport.

Aansluitend bij deze trend communiceerde Linden & Barbosa over My First Baby Annabel van MGA Entertainment, onder de aandacht. Dit speelgoed faciliteert een levensecht rollenspel tussen moeder en kind met behulp van een app, die interactief is verbonden met de pop.

Deze PR-aanpak leverde onder andere artikelen op in verschillende landelijke dagbladen en tv-aandacht op Editie NL en ZappLive. Dat de ZoomerChimp en Hatchimal in meerdere top 10 lijsten stonden van meest gevraagde cadeaus was de kers op de taart!

Wil je meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.