Feedback

nieuwsbericht

Hoe Big Data leiden tot nieuwsartikelen

Kieskeurig.nl-Keukenmachine.jpg

Het succes van het tv-programma Heel Holland Bakt was niet alleen te zien in de kijkcijfers, ook de belangstelling voor keukenapparatuur is door het programma significant toegenomen, zo ontdekte Kieskeurig.nl. Dat Nederlanders uitgekeken zijn op 3D-televisies en curved beeldschermen was ook te zien op de website. Nog maar 1 procent van de Nederlanders die via Kieskeurig.nl zochten naar een nieuwe televisie, had interesse in deze opties. En aan het begin van dit jaar zag de vergelijkingssite dat consumenten massaal op zoek gingen naar producten voor een actieve, gezonde leefstijl om hun goede voornemens waar te maken.

Kieskeurig.nl, onderdeel van Sanoma, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete vergelijkingssite voor alles met een stekker. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten. Het zoekgedrag van deze consumenten levert heel veel bruikbare data op met voorspellende waarde.

Deze big data zijn een bron voor nieuwswaardige verhalen. Hiermee bevestigt Kieskeurig.nl haar autoriteit als toonaangevende consumentensite. Linden & Barbosa adviseert over de insteek van de verhalen, hoe met data aan te haken op maatschappelijke trends en in te spelen op actualiteit. De contentstrategie is vorig jaar ingezet en werpt inmiddels haar vruchten af met artikelen in De Telegraaf, Metro, Flair, Emerce en diverse lokale en regionale media.

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.