Feedback

nieuwsbericht

De zomerhit van 2015: App de Vakantiedokter

App_de_Vakantiedokter.jpg

Meer dan honderdduizend Nederlanders nemen deze zomer de dokter mee op vakantie. Met App de Vakantiedokter heb je de huisarts in je broekzak. Hoe kan een app in korte tijd zo populair worden? Dat kan door een goed uitgedachte communicatiestrategie. De bureaus Greenberry, FHV BBDO en Linden & Barbosa werken samen in opdracht van Zilveren Kruis. De gezamenlijke inzet van paid, owned en earned media levert een miljoenenpubliek op voor de app.

Een ontstoken oog, duizeligheid, buikgriep, huidirritatie, een zonnesteek of muggenbeet. Veel Nederlanders krijgen wel eens ergens last van op de camping in Frankrijk of aan het hotelzwembad in Spanje. Ongeveer één op de vijf landgenoten wordt op vakantie geveld door ziekte of een kwaaltje. Voor wie snel wil overleggen met een medisch expert uit Nederland is er App de Vakantiedokter. Gratis, voor iedereen.Gemiddeld helpt de vakantiedokter 75 mensen per dag in totaal 160 verschillende landen.

Campagne bereikt miljoenen mensen

De campagne wordt aangejaagd door radio, online en PR. Het succesverhaal van App de Vakantiedokter gekoppeld aan de wereldwijde trend van E-health levert publicaties en items op in media als Nu.nl, AD, Metro en RTL Boulevard. Binnen no-time staat de app op nummer een van meest gedownloade apps. Daarnaast brengt een selectie van social explorers de app onder de aandacht bij hun volgers. Zo delen cabaretier Howard Komproe, DJ Lady Bee en modeblogster Linsey Sijmons vrolijke korte video’s van hun ‘koffer inpakmoment’.

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij jou.