Feedback

nieuwsbericht

Contentmarketing in de modebranche

De consument van vandaag wil zoveel mogelijk informatie liefst uit meerdere bronnen en gebaseerd op feiten. Met een goede contentmarketing strategie kun je als merk het verschil maken en met jouw informatie via diverse kanalen de consument bereiken. Zeker in de modebranche is hiermee winst te behalen.

Zo adviseren wij de grootse online schoenenwinkel van Europa, het Franse Sarenza, over hun contentstrategie. De komst van de nieuwe lente- en zomercollectie was een mooie aanleiding om met uiteenlopende doelgroepen: media, bloggers en consumenten, in gesprek te gaan. Als eerste werd interessante content gecreëerd met een onderzoek uitgevoerd in alle Europese landen waar Sarenza actief is. We maakten hiermee internationale schoenenrituelen inzichtelijk. In combinatie met het succes van Sarenza creëerden we zo relevante content voor 1-op-1 interviews met de ingevlogen CEO.

Gekoppeld aan zijn bezoek organiseerden we een dag voor media en bloggers om de nieuwe lente- en zomercollectie te bekijken. Het evenement stond in het teken van de “guilty pleasures” van de vrouw: schoenen en chocolade.

De locatie moest het verhaal en de schoenen van Sarenza visueel ondersteunen en alle zintuigen prikkelen. We kozen voor ‘Mondaine’ en toverden de bovenste verdieping om tot een in Franse bistro stijl ingericht modewalhalla voor shoeaholics. Overal waar je keek, perfect geïntegreerd in het bistro stijl interieur, stonden de eyecatchers uit de nieuwe lente- en zomercollectie van Sarenza tentoongesteld. Op de achtergrond klonken Franse chansons en gasten werden getrakteerd op een Frans petit déjeuner met croissants, pains aux chocolat en madeleines. Een bekende Amsterdamse chocolatier had speciaal voor het evenement schoenen van chocolade gemaakt in de huisstijl van Sarenza.

Meer dan 30 journalisten en bloggers kregen een presentatie over de trends voor komend voorjaar en de zomer. Daarnaast werden de resultaten van een Europees onderzoek naar schoenrituelen gepresenteerd. Op de social media kanalen van Sarenza is verslag gedaan van het event.

Adformatie en Emerce publiceerden interviews met de CEO van Sarenza. Diverse media waaronder Spits, Telegraaf.nl en Nu.nl deelden de uitkomsten van het Europese onderzoek. Bloggers postten enthousiaste berichten op social media en lifestyle media besteden in de komende nummers aandacht aan de collectie. In het februarinummer van Emerce staat een diepte-interview met de CEO van Sarenza waarin wordt ingegaan op zijn visie en ontwikkelingen in de online schoenenmarkt.