nieuwsbericht

Linden & Barbosa verrast media en influencers met campagne C&A

mens_dinner1.jpg

Campagne voor mannencollectie

De nieuwe C&A herfst – en wintercollectie voor de man is er! “Attitude” is “key” in deze collectie. De houding en de manier waarop een man zijn kleding draagt. De collectie is speciaal ontworpen om mix & match mogelijkheden te bieden zodat mannen hun eigen unieke persoonlijkheid en stijl kunnen laten zien. Er zijn geen regels. Een knipoog naar de man die met zijn tijd mee blijft gaan. In de bijbehorende tv-commercials is ook de nadruk gelegd op mix & match en “attitude”. Online ligt de focus op behind-the-scenes: het ontwerpen van de collectie en het geven van stylingtips. De afgelopen weken was de nieuwe mannencollectie te zien op TV, in out-of-home uitingen, in magazines en in de winkels. Richting media en influencers kozen we echter voor het verrassingseffect. De mannencollectie is zowel in de winkels als online te koop.

De volledige herfst/winter 2019 collectie is aan media en influencers gepresenteerd tijdens een fashionshow. De response op de mannencollectie was zeer positief. “Verrassend”, “eigentijds” en “is dit ook C&A?!“, waren veelgenoemde reacties. Voor communicatieadviesbureau Linden & Barbosa de aanleiding om met de ondersteunende campagne bij de start van de verkoop, buiten de gebaande paden te treden en de handen ineen te slaan met Friends of The Brands. Het merk C&A heeft een hoge naamsbekendheid, maar onder jonge mannen nog niet de gewenste merkperceptie. De collecties zijn niet bekend genoeg. Daardoor heeft C&A geen “breinpositie” onder deze doelgroep. Linden & Barbosa stelde voor om deze doelgroep “hernieuwd” kennis te laten maken met het merk en de collectie. Vertel ze niet dat het C&A is, maar laat het ze ervaren!


Influencers experiment
Friends of the Brands is een connecting agency die merken op een persoonlijke en authentieke manier koppelt aan Europese top influencers. Het bedrijf adviseert merken over het effectief inzetten van influencer marketing om bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Dit kan o.a. door deelname aan een van de eventformats, het ontwikkelen van losse campagnes rondom een aantal influencers en tailor-made events zoals The Men’s Dinner, waardoor C&A in contact kwam met de gewenste influencers en hun volgers.

Mannen gestyled door (on)bekend merk

Influencers die matchten met de doelgroep werden uitgenodigd voor “The Men’s Dinner” in een Amsterdamse bar met de toepasselijke naam The Tailor. Vooraf zijn de kledingmaten opgevraagd en werden de mannen geïnformeerd dat ze gestyled zouden worden door een modemerk. De naam van het merk is achterwege gelaten. Op de avond zelf zijn de mannen gekleed in items die zij ter plekke mochten uitkiezen. Daarna volgden een diner, een cocktailworkshop en een modeshow. De Head of Product Development van C&A nam het woord. Zonder het merk te benoemen refereerde ze onder andere aan de rijke historie en de visie op duurzaamheid. Drie modellen stonden klaar met colbertjes aan, met daarop de letters van C&A. Onder tromgeroffel onthulden de modellen het merk C&A. De reacties waren uitbundig. Onder luid geklap werd sympathie geuit voor C&A en haar aanpak. De aanwezigen hebben zelf ervaren dat het beeld van C&A niet meer past bij het huidige merk en de collecties.

Uit de enquête die tijdens het event is gehouden, bleek dat 43% van de influencers minder tot geen interesse zou hebben indien ze door C&A zelf uitgenodigd zouden zijn. Na afloop van de avond gaf 71% aan dat hun beeld van C&A was bijgesteld en 90% gaf aan dat ze open zouden staan voor een samenwerking.

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij u.