< Feedback

nieuwsbericht

Brand Awareness: hoe pak je het aan?

Thumbnail.jpg

Modemerk No Excess vraagt Linden & Barbosa voor merkidentiteit

Brand awareness versterkt de merkvoorkeur. Het zorgt ervoor dat jouw merk een plekje verovert in de consideration set van klanten: het rijtje merken waaruit de klant kiest. Daarnaast is brand awareness nodig om de associaties met je merk te versterken. Hoe pak je dat aan voor een mannenmodemerk in een competitieve markt? No Excess vroeg advies aan Linden & Barbosa.

No Excess is een Nederlands kledingmerk in casual mannenmode en wordt verkocht via 1.500 verkooppunten in 15 landen, zowel binnen als buiten Europa. Door het groeiende succes heeft No Excess de behoefte om proactief over het merk te communiceren richting media, afnemers en consument. Daarmee kwam ook gelijk de vraag, wat gaan we exact vertellen? Waar staat het merk nou écht voor? En hoe gaan we dat vervolgens vertalen in relevante content?

Het organiseren en faciliteren van merksessies: Linden & Barbosa aan het werk

We zijn van start gegaan met het ontwikkelen van een Merkpaspoort voor No Excess: het DNA van het merk op één A4’tje! Onmisbaar voor wie duidelijk en vooral consistent wil communiceren. In het Merkpaspoort is alle belangrijke merkinformatie van No Excess verwerkt. Van kernwaarden, producten, de markt, de verschillende doelgroepen en de gewenste respons tot en met de belangrijkste unique selling points. Samen met No Excess is Linden & Barbosa in verschillende werksessies op zoek gegaan naar de belangrijkste kernbeloften, de bewijsvoering ervan en hét verhaal achter No Excess. Nu heeft No Excess een tool die ervoor zorgt dat alle activiteiten en initiatieven met betrekking tot merkcommunicatie op één lijn liggen.

De creatieve verdiepingsslag

Vervolgens hebben we een brainstormsessie georganiseerd waarbij we de verdieping hebben gezocht in de emotionele eigenschappen van No Excess. Naast functionele eigenschappen (kleding zit comfortabel e.d) kan je als organisatie ook op emotioneel vlak binding zoeken met je doelgroep voor een stukje identificatie. In de brainstorm is gezocht naar de invulling van de emotionele eigenschappen in tekst en beeld.

“De aanpak van de sessies en de uitkomsten hebben ervoor gezorgd dat we intern een eenduidig beeld hebben van ons merk en dit ook extern kunnen uitdragen. Het merkpaspoort is de basis voor ons communicatieplan. Tijdens de creatieve brainstormsessie hebben we de belangrijkste functionele en emotionele USP’s van No Excess in kaart gebracht. Deze zullen we in onze communicatie-uitingen naar voren brengen, waardoor we onze doelgroepen binden aan No Excess”, aldus Roel de Veer, eigenaar No Excess.

Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Dan bellen wij u.