nieuws

CEO’s met goede reputatie blijven langer op hun post

15 aug. 2017
De gemiddelde diensttijd van CEO’s is de afgelopen tien jaar gedaald. In Nederland zitten CEO’s bij grote beursgenoteerde bedrijven gemiddeld 6,6 jaar op hun post. In Frankrijk is dit het langst, met gemiddeld acht jaar. De daling van het aantal dienstjaren komt mede door de toegenomen druk van aandeelhouders om de bedrijfsprestaties te verbeteren.

Gebruik presentatie van cijfers om reputatie onderneming te versterken

31 jul. 2017
Juli en augustus zijn de maanden waarin bedrijven verantwoording afleggen aan hun aandeelhouders en hun halfjaarcijfers presenteren. Een van de betere momenten voor de CEO om de bedrijfsreputatie te verstevigen, niet alleen bij aandeelhouders, maar ook bij media en klanten. Een goede voorbereiding met de communicatiemanager is dus essentieel zodat je als CEO met jouw presentatie bijdraagt aan de reputatie van het bedrijf.

Merkbeleving met een persevenement

25 jul. 2017
Een persevenement is een belangrijk onderdeel van de content strategie van een merk. Bij een evenement kun je een boodschap persoonlijk overbrengen aan journalisten en influentials, waarmee je zowel je merk als je mediarelaties versterkt.

Grootste campagne ooit: 8 miljoen gesprekken

29 jun. 2017
De campagne ‘8 miljoen gesprekken’ roept iedereen op om mét elkaar te praten, niet over elkaar. Wat als iedere Nederlander eens een gesprekje zou hebben met een onbekende? Vanaf september vinden diverse activiteiten plaats, geïnitieerd door de creatieve industrie in samenwerking met bedrijven, bekende Nederlanders, media en maatschappelijke partners. Het streven is alle Nederlanders te bereiken met een optelsom aan initiatieven. Linden & Barbosa doet mee met de campagne en verzorgt belangeloos de PR.

Hoe kun je als werkgever bouwen aan een sterk merk?

12 jun. 2017
De Nederlandse economie staat er florissant bij. Er komen banen bij en er zijn meer vacatures. Bedrijven doen meer hun best aantrekkelijk te zijn voor nieuw personeel. Met name technici, software programmeurs, mobile developers en ethische hackers zijn schaars op de arbeidsmarkt. Vroeger zochten bedrijven sollicitanten die bij hen pasten, nu zoeken sollicitanten bedrijven die bij hen passen.